7 Mart 2010

İletişim Yönetimi


Yönetim kelimesini kullanmak çok popüler şu sıra..Her kelimenin arkasına atın bir “yönetimi” kelimesi al sana bir kavram. Ben de öyle yaptım ve İletişim kelimesi ile Yönetim kelimesini birleştirip yazımın konusunu “İletişim Yönetimi” yaptım.

İletişim hakikaten önemli bir kavram ve illa sözlü olmasına gerek yok. Bir bakış, bir koku hatta yolda yürürken karşıdaki kişiye yol vermek bile bir iletişim yöntemi. Tabi ki herkesin bütün ilişkilerinde kendisine has bir iletişim yolu var.

Dün Taksim meydanındayım. Kalabalık.. trafik karışık.. Tam Sıraselviler Caddesine Cihangir’e doğru yöneldim ki bir polis anonsu duydum: “74 bekleme yapma, devam et!” 74 durmaya devam etmiş olacak ki anonsun ikincisi geldi: “ 74 kulaklarınla ilgili bir problem mi var?” Ben taksimin göbeğinde o anda bir kahkaha atmışım ki.. Kendime üçüncü anonsla zor geldim: “74, geliyorum orayaaaaaa!”

Sonrasında ne oldu bilemiyorum onları orda bıraktım..

Ha bir de bazı kızların bebek bebek konuşarak sevgilileriyle olan iletişimine takmış vaziyetteyim. Kaç yaşına gelmişsin a kızım hala nedendir bu bebekçe konuşmalar? Sevgilinin hoşuna mı gidiyor sanıyorsun bu durum? Hele bunu otuz yaş üstü kadınlar yapıyorsa eyvah eyvah..Durum Vahimdir!

İletişimde tabi ki sınır yok.. Bilmiyorum hiç ayakkabınızı bir ayakkabıcıya boyattınız mı ama ben sanırım uzun zamandır boyatmamışım.. Boyacı ayakkabının üzerine hızlı hızlı vurunca bu ayak değiştirmek anlamına gelirmiş.. Geçen gün boyacı arkadaşa “Abii napıyosun yaa ayağımı deştin” deyince öğrenmiş bulundum..

Twitterda da yok mu iletişim şekilleri..Veya iletişim kodları? Olmaz mı  Bazıları çok uyuz oluyor biliyorum ama “Candır” yüklemi bir beğeni ifadesi değil midir? Mesela “tatil candır” dendiği zaman tatilin iyi bir şey,gerekli bir şey, yapılması gereken bir şey olduğu konusunda iletişime geçmiş olmaz mıyız? Hele bir de “bang bang” çıktı ki hala anlam veremiyorum. Bang bang dese birisi bana nasıl bir iletişim ola ki bu? Pek sevimli bir şey olmadığı kesin !

Örnekler çoğaltılabilir iletişim yöntemleri hakkında ama şu bir gerçektir ki en kötü iletişim bile iletişimsizlikten iyidir. En azından nettir, anlaşılırdır.. İletişimsizliğin ulaştığı sonuçlar çok zararlıdır. Veya bazen de komik olabilir. Şöyle ki;

Sokağımdayım ve yürüyorum.. Telefonumu çıkardım ve tam bir arkadaşımı arayacaktım ki, bir apartmanın üst katından bir kadın : “Pardooon kimi arıyorsunuz” diye bağırdı. “Sana ne be kadın!” dermişçesine kafamı kaldırıp yukarı baktım ve kadınla gözgöze geldik... Elimde telefon, gülümsedim ve kadın soruyu tekrarları: “Kimi arıyosunuz?” Tam ters bir cevap vercektim ki yanıbaşımda duran kurye çocuk ,kadına “Abla No:28 Daire :4 ü arıyorum..” Meğer kurye kadının zilini çalmış yanlışlıkla ve onlar kendi arasında iletişimdeymiş.. O sırada yoldan geçen bana sorulmamış o soru.. Ben ne bileyim, kadın bana telefonla kimi arıyorsun diye sormuş sandım ve haliyle tuhaf geldi..Neticede bana ne yemek düştü yazmıyorum!

Nihayetlendirirsek mevzuyu iletişim önemlidir.. İletişimsizlik ise bang bang!

3 yorum:

  1. kadın-erkek iletişiminde 2 anahtar kelime vardır... (ki her kapıyı açar...)

    1. kıyamam
    2. hayvansın

    YanıtlaSil
  2. Taksim'de polis muhabbetine bende tanık oldum :) İnsanlar çıldırmış olmalı diyorum :D


    Ellerine sağlık paşam...

    YanıtlaSil
  3. paşam çok eglenceli olmuş eline saglık bang bang candır.....

    YanıtlaSil