2 Aralık 2010

ARALIK



Kapı aralık, cam aralık…

Bu nasıl Aralık?

Hakikaten kış mevsimine çok şaşırtıcı bir şekilde başlangıç yaptık. Aralık’ın ilk haftasındayız ama erikler ne zaman çiçek açacak diye beklemekteyim. Resmen bahar yaşıyoruz!

Bu durumdan şikayetçi miyim? Zinhar! Hava güzel, hava mis… Uzun uzun yürüyüşler yapıyorum. İçimi bir mutluluk kaplıyor, her an aşık olabilirim o kadar yani.

Sırtımda hayatın var olan yükü üzerine koca koca hırkalar, paltolar taşımıyorum, gelen 40 TL ‘lik doğalgaz faturama popomla gülüp geçiyorum, cam açık oturuyorum dahası var mı?

Küresel ısınmayı düşünemiyorum haliyle sağladığı bu kadar güzellikten sonra, “Carpe Diem” diyerek günü kurtarıyorum.

Kardan adam yapıp burnuna havuç takacağıma Antalya’ya kumdan kaleler yapmaya gidiyorum. Denize giremesem bile Akdeniz’in o ılıman iklimiyle ciğerlerime bayram havası estirmeyi düşünüyorum. Akdeniz demişken, hazır iklim değişip Akdeniz olmuşken suratımda şapşal bir ifadeyse gülümsüyorum…

Ben 80’lerin çocuğuyum. Mevsimlerin adıyla sanıyla yaşandığı günler geçirdim. Kışın lapa lapa kar yağar ilkbaharda çiçekler açardı. İlkbahar uzun sürerdi öyle 15 gün değil! Yazın aniden yaşanan kuraklıklar yoktu… Bir bağlantısı var mıdır bilemem ama o zamanlar toplumumuzdaki iyi insan oranı da yüksekti.

İnsanlar kötüleştikçe sanki mevsimler de değişti…

“Sen mevsimler gibisin değişirsin sevgilim” diyen şair tabi ki Mayıs’a özenen Aralık’ı kastetmiyordu ama toplumun karakteri değişirken ayların da karakteri değişti.

Yukarda saydığım olumlu cümlelere bakmayın, biraz abartarak dalga geçtim. Ben insanın da ayların da mevsimlerin de dengelisini severim…

Her şey layığıyla güzel… Kısa günün karını düşünmek yerine uzun vadede bu değişimin etkilerini düşünmek gerek ama yapabilecek ne var inanın bilmiyorum.

Sonuç olarak ben karizması yerle bir olmayan bir “ Aralık “ istiyorum, Mayıs taklidi yapmayan bir “Aralık” istiyorum. Maskesi olmayan, kişilikli, üşüyeceğim bir “Aralık” istiyorum.

Aynen bir insanda aradığım özellikleri içeren bir “Aralık” istiyorum!

Çok mu şey istiyorum?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder