16 Ağustos 2010

Bir Santorini Masalı


Saat akşamın 20,30 ‘uydu ben kocaman bir geminin güvertesinden, tam da güneş batarken Kos Adasına el sallıyordum...

Kos tatilime kısa bir ara verip Santorini’ye gidecek, 1 günü Santorini adasında geçirdikten sonra tekrar gece vapuruyla Kos’a dönecektim.

O gece vapurda geçti, daha gün ışımamışken Santorini limanına vardık. Elimde bavulum olmadığı için herkesten önce gemi çıkış kapısına yaklaştım. Kapı açılır açılmaz gemiden çıkmak için 4 katı inmeye başladım, peşimde de bir ordu beni takip etmekte. Ben o sırada yanlış kapıya yönelmişim, sürü psikolojisiyle aynı ekip benim arkamda gemiyi tavaf ettik Hadi ben yabancıyım, onca Yunan da mı çıkış kapısını bulamadı da vakit kaybetti acaba? Laf yememek için hemen doğru kapıdan kendimi dışarı attım. Artık Santorini’deydim ve hava karanlıktı. Daha karaya ayak basar basmaz otel ister misiniz diye çevremi sardılar. Ee sabah olmasına bir kaç saat varken bir otele ihtiyaç duymadım. Hem aynı gece zaten Kos’a dönecektim.

Taksiyle Santorini’nin merkezi olan Fira’ya çıktım. Taksiyi 4 kişi paylaştığımız için 7’şer buçuk euro ödedik. Karanlık karanlık dolambaçlı yollardan tepeye çıkarken bir an için korkmadım değil. Ama güneş doğup Santorini kendini gösterince korkum yerini heyecana bıraktı. Sabah sütün yanın kremalı kruvasan ile bir kahvaltı yaptıktan sonra merkezde, Fira’da dolaşmaya koyuldum. Yürüdüm , yürüdüm taa Manastıra ulaşıncaya kadar... Yolun sol tarafı genelde otellerle dolu. Otel dediklerim lüks butik oteller aslında. Geceliği 200-300 eurodan başlayan suit tarzı evler... O kadar harikalar ki! Santorini Adası sönmüş volkanik bir dağ olduğu için aşağı baktığınızda olabildiğince uçurumu görüyorsunuz. Uçurum masmavi bir denize kavuşuyor. Ve bu otel odaları bu uçurumun eteklerine serpiştirilmiş. Her otelin bir havuzu bazılarının hem havuzu hem jakuzisi var. O havuzlarda yüzerken sanırım kendinizi uçuyormuş gibi hissediyorsunuzdur. O yol üzerinde geze geze öğleni ettim. Öğlen yemeğinin ardından Santorini’de başka neler yapılabilir diye araştırdım. 2 tane güzel plajı varmış, bir de volkanik adası varmış. Volkanik adaya gitmem için tekrar limana inmem gerekiyordu. Hem gözüm yemediğinden hem de plajlarını merak ettiğimden tercihimi Kamari ve Perissa Plajlarından yana kullandım. Öğleden sonra bol bol yüzüp gün batımında Oia’da olmam gerekiyordu. Hemen otobüsle 20 dakikada Kamari’de oldum. Beyaz pantalonlu kıyafet modundan anında mayolu moda geçtim ve kendimi o mavi sulara attım. Kamari hayatımda girdiğim en temiz denizdi diyebilirim. Su o kadar berraktı. Daha sonra Kamari’den Perissa’ya kalkan küçük tekne buldum. Ah onu bulmak o kadar iyi geldi ki yoksa tekrar merkeze otobüsle gidip sonra 2. otobüse geçmem gerekiyordu. Böylelikle bir plajdan öbür plaja 4 euro karşılığında tekneyle püfür püfür gittim. Perissa’da 2. yüzme molamı verip akşama doğru tekrar merkeze, Fira’ya gittim. Gün batımının en iyi izlendiği yer olan Oia için başka bir otobüse bindim ve 20 dakikada Oia’daydım. Saat 19,00’a gelirken “Eyvah güneşin batışını kaçırmayayım” diye telaşlanırken bir küçük şişe şarap alıp çantama atmayı da ihmal etmeyim. (Güneş batarken şarabımı içecem ya) Oia’da güneşe koşuştururken bir şeylerin ters gittiğini hissettim. Çünkü bulunduğum yere doğru hiç bir kalabalık yoktu. Bir markete sorup acı gerçeği öğrendim: Ters istikamete yürüyormuşum, güneş tam zıt taraftan batıyormuş. Saat 19,00’u epeyce geçmeye başlamıştı ve nihayet ben kendimi doğru meydana atabildim. İşte beklediğim kalabalık burdaydı ve herkes bir tepeye tünemişti. Hemen gözüme bir tepe kestirdim.Çıkmak için çöp bidonlarına tırmanmam gerekti ama değdi. İnanılmaz bir manzara karşımdaydı ve güneş resmen ufukta denizin içine batıyordu. Hemen şarabımı açtım, şişeden yudum yudum içe içe manzarayı izlemeye koyuldum.
Santorini için hep “Aşıklar Adası”, “Romantizm Adası” derlerdi hatta “Sakın ha sakın yalnız gitme” diye uyarırlardı. Sanki sevgilimiz vardı da O’nu götürmedik! Ayrıca hiç öyle sevgililik bir durum yok, bizzat gördüm kimi anasını almış gelmiş, kimi 3 kız gelmiş, kimi erkek erkeğe 4 kişi gelmiş vs... Tabi ki manzara harika, tabi ki tadını çıkarabilen için çok romantik ama karşımda gördüğüm 2 Hollandalı sevgili mal gibi güneşe bakarken ben şarabımla bir başıma çok daha romantiktim!

Güneşi hep beraber batırdık. Güneşin tamamen batmasıyla bir alkış koptu ki sormayın! Adetten olsa gerek herkes alkışladı! Ben bir an afalladım ama hemen ekibe uyum sağladım, neşe içinde alkışladım. Hemen sonra bir çiftle tanıştım. Benden fotoğraflarını çekmemi istediler. O sırada konuştuk, tanıştık. Kadın Yunan, adam Fransız ve facebooktan tanışmışlar. “Nasıl oluyor?” dedim. Facebookta oyun oynarken muhabbet etmişler sonra tanışmışlar vs.. O an farmville de inek besleyip, fasulye, kabak ekmediğim günlerime isyan ettim! Kadın fotoğraf çektirmeye biraz düşkündü bir 20 dakika poz poz fotoğraflarını çekmişimdir. Kadına “Ben de çok seviyorum fotoğraf olayını, yanımda 4 tshirt taşıdım bugün” dedim. Kadıni “Aaa haklısın terliyosundur,hava çok sıcak” dedi. Ben de “ Yok ondan değil, Santorini’de sürekli tek kıyafetle fotoğraf çektirmeyeyim “ dedim ve o an kahkahalar havada uçuştu. Gerçektendeöyle yapmıştım, beyaz pantalon , siyah deri parmakarası terliklerim sabit olmak üzere 4 tane tshirt değiştirdim ve değişik değişik fotoğraflarım oldu! (huyum kurusun!)

Tamamen akşam oldu, Fira’da bir kaç dolandıktan sonra limana olan son otobüsü yakaldım ve gayet ekonomik yollardan limana ulaştım. Geminin gelmesiyke bir geceyi daha gemide geçirim “Allahım sen beni Kos’ta uyandır” diyerek uykuya daldım. Son durak Kos değildi çünkü, işin ucunda kendimi Rodos’ta bulmak da vardı!

Sabahın 5,30’unda çok şükür Kos’taydım ve barlar sokağı gümbür gümbürdü!

Seyahatimin sonunda Allah’a Santorini gibi güzellikte muazzam bir adayı biz insanoğluna sunduğu için genelde, o adayı da bana göstermeyi nasip ettiği için özelde şükrettim!

5 yorum:

  1. cok quzel olmus:) elıne saqlık

    YanıtlaSil
  2. Cok keyifle okudum tatliskoom :) kalemine saglik.(misstwit34)

    YanıtlaSil
  3. Balayı için Santorini ' yi araştırırken rastladım , kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. gitmeyi en çok istedğm istediğim yer diyebilirim :)

    YanıtlaSil
  5. Tişört olayına koptum harikasın arkadasım. Senin sayende balayına santoriniyi düşünüyorum. Resimlerini incelemeyi isterdim 4 tişörtlü halini :)

    YanıtlaSil