11 Ağustos 2010

POPSAV Şarkı Günleri



POPSAV Şarkı Günleri organizasyonu, dün akşam Cemil Topuzlu Harbiye Açıkhava Tiyatrosunda 18 adet sanatçının katılımıyla gerçekleşti.

Açıkçası bileti aldığım zaman konser gelirinin ne amaçlı kullanılacağı konusunda bir fikrim yoktu. Konserin bütün gelirinin “Sanatçı Huzurevi” projesine gideceğini konserden 1 gün önce öğrendim ve kafamda soru işareti oluştu. Konser sırasında bazı şarkıcıların “Biz sanatçıyız, anı yaşarız, geleceğimizi düşünmeyiz, sonradan zor durumlarda kalabiliyoruz,destek olmak lazım” şeklindeki ifadeleri de bana çok ters geldi.

Belli sebeplerden ötürü mağdur olmuş, muhtaç olmuş kişilere yardım elini uzatmak tabi ki insanlık görevidir ama daha şimdiden “Ben sanatçıyım, normal biri değilim, günümü gün eder yarınımı düşünmem, böyle bir huzurevi,sanatçı sitesi olması çok faydalı” gibi söylemler bana çok ters geldi. Sanatçılık kisvesine sığınıp geleceği düşünmemezliği ben kabul edemiyorum. Herkes her ne mesleği icra ederse etsin geleceğini düşünüp yatırımını yapmalı. Sanki bu yatırım işi sanatçılarda daha da kolay...

***

Gecede merak ettiğim muallak olan bazı durumlar da vardı. Katılan sanatçı listesi neye göre seçilmişti? Popsav üyesi olan olmayan ayrımı yapılmış mıydı? Konserin tanıtımı neden yeterince yapılmadı? Kral TV maddi desteğini neden son anda verdi?

Ayrıca bazı şarkıcılar şarkılarını kütür kütür canlı okurken bazıları alenen playback yaptı. Bu durumda da bir koordinesizlik sözkonusuydu. Cemil Topuzlu Harbiye Açıkhava’ya 18 sanatçıyı çağırıyosan, bari sırf açıkhavanın hatrına tüm şarkılar canlı söylenmeliydi. Canlı performans gösteremeyecek olan kişiler yerine de elbet layıkıyla canlı şarkı söyleyebilecek isimler çağırılabilirdi.

***
Gecede bazı isimler 2 şarkı bazıları 3 şarkı seslendirdi. Sanatçı listesi 18 olunca, araya konuşmalar, plaket vermeler ve Çiğdem Tunç da girince konser epeyce uzun sürdü. 20,30’da yerime oturdum ve 01,45 ‘e kadar yerimdeydim (Ara ara dans etmeye kalkmalarım hariç). Gecenin uzayacağı hissedildiğinden olsa gerek Belediye Başkanı Kadir Topbaşın da katılımıyla hepberaber söylenen “Memleketim” şarkısı konserin tam ortasında söylendi. Açıkçası ben klasik olarak “Bir Şarkısın Sen” in söylenmesini onun da gecenin en sonunda hepberaber söylenmesini beklerken bu tabloya şaşırdım. Üstelik konserin ortası olmasına rağmen Bengü ve Murat Boz toplu şarkıya katılım göstermedi!

***

Gecede sahne alan bazı sanatçılar hakkında da yorum yapacak olursam ;

Bengü: Güzel bir kıyafet seçmişti. 2 şarkısını da playback okudu. Dansçıları vasattı.
Eski Dostlar: Beyazlar içinde çok tatlılardı. Çok özlemişiz onları. Çiğdem Tunç’un neden ekipte olduğunu hala anlayamıyorum. Gruptan çok bağımsız ve sanki tek başınaymış gibi davrandı, hatta bir ara grubu sahnede bırakıp kendi başına sahnedne indi ve belediye başkanı ile tokalaştı.
Erol Evgin: İzleyicileri coşturdu, adının hakkını canlı şarkılarıyla verdi.
Murat Boz: Zımbalı ceketi çok hoştu. O da 2 şarkısını playback okudu.
Deniz Seki: Farkını şarkıları canlı söyleyerek gösterdi. Onu ne kadar özlemiş olduğumuzu hissettirdi. Yeni sarı saçları ve aldığı ufak kilolar ona çok yakışmıştı.
Gülben Ergen: Şarkılarını canlı söyledi. Kendisini 15 gün önce kendi konserinde giydiği kıyafetle görünce önce yadırgadım ve ayıpladım. Geceye önem vermediğini düşündüm. Daha sonra kendisine bu eleştirimi aktarınca tam tersine bana, geceye çok önem verdiği için, bu konseri kendi konseriyle eşdeğerde önemli gördüğü için o kıyafeti seçtiğini söyledi. İkna oldum mu? Evet!
Tan: Dansçıları çok başarılıydı, canlı sahne performansı ile göz doldurdu.
Murat Dalkılıç: Gece 01,30 da sahneye çıkmasına ve playback yapmadı ve izleyicileri coşturdu. Ben bir tek onda kalkıp dans ettim.
Emre Altuğ: Son single şarkılarını canlı canlı söyledi, gayet başarılıydı.
Keremcem: O da canlı söylemeyi tercih edenlerdendi, her zamanki gibi klas ve beyefendiydi.
Metin Arolat: 2 şarkısını canlı söyleyip son albümünün çıkış parçası Kalpten Gidenin’i playback okudu. İyi ki de playback okudu çünkü o şarkıda vokal yapan Işın Karaca’nın sesi de bize ulaşmış oldu.
Eda Metin Özülkü: Harika yorumlarıyla müzik ziyafet çektiler.
Ziynet Sali: Beni kendine bir kez daha hayran bıraktı. Sahneye hakimiyeti, müthiş canlı performansı ile göz doldurdu.
Soner Sarıkabadayı: Hakan Peker son anda mikrofonu kapmasa gecenin kapanışı Soner ile olacaktı. Çok büyük alkış aldı ve şarkıları canlı söyledi. Sonerin sesi değişmiyo ama sanırım benim kulaklarım artık ona alışıyor. Yine de playback yapmasını tercih ederdim.


DİPNOT: Sonuç olarak Popsav 2010 Konseri ulvi bir amacı olan, playback de yapsa canlı da söylese zaman ayırıp katılım gösteren sanatçıların taçlandırdığı güzel bir geceydi. Böyle geceler sıklıkla yapılmalı. Hem yardım duygularımızı unutmamak için, hem normal iş yaşamlarında sıklıkla biraraya gelemeyen isimleri bir araya getirmek için ama esasen Yerli Müzik için, Yerli Müziği yaşatmak için!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder